نماد سایت مدرسه بیت

انتقال سایت جوملا از یک هاست به هاست دیگر

انتقال فایل های جوملا

جابجایی سایت جوملا به هاست دیگر

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 13 میانگین: 4.6]

گاهی پیش می آید که مجبور شویم انتقال سرور دهیم و  سایتمان را از یک هاست به هاست دیگر منتقل کنیم. چندین راه برای انتقال اطلاعات بین سرورها یا در واقع پشتیبان گیری و بازگرداندن در سرور جدید وجود دارد که جدا از بهتر یا بدتر بودن راه های انتقال جوملا، در این مقاله نحوه انتقال وبسایت جوملا 2.5 بصورت دستی از یک سرور به سرور دیگر را توضیح میدهیم.

1- بک آپ گرفتن از سایت جوملایی

در مرحله اول باید از سایتمان بک آپ بگیریم که این بک آپ شامل فایلها و دیتابیس سایت میشود. که این کار از طریق سی پنل انجام میشود .

1-1 بک آپ گرفتن از دیتابیس به این شکل است که ابتدا وارد سی پنل وب سایت خود میشویم از طریق آدرسی که از شرکتی که هاست رو تهیه کردید و وارد قسمت Phpmyadmin میشویم در این پنل مدیریت تمام دیتابیس هایی که روی وبسایتتان است را میتوانید انجام دهید از پنل سمت چپ دیتابیس مورد نظر را انتخاب میکنیم و در قسمت سمت راست ما گزینه Export را انتخاب میکنیم و بک آپ میگیرید.

تنظیمات PHPmyadmin برای بک آپ گرفتن از فایلهایی جوملا

2- پشتیبان گیری از فایلهای جوملا روی هاست

برای گرفتن پشتیبان از فایلهای جوملایی هم میتوانید از سی پنل استفاده کنید هم از نرم افزار های انتقال فایل مثل FTP Rush و یا File Zilla که ما از طریق سی پنل این کار را انجام دادیم ،فایلهای مورد نیاز وب سایت را انتخاب میکنیم و به حالت فشرده دخیره میکنیم سپس این فایل را دانلود میکنیم تصاویر زیر برای انجام این کار به شما کمک میکند.

file manager در cpanel
کمپرس کردن فایلهای وب سایت
انتخاب نوع فایل و مسیر ذخیره سازی فایلها
اگر خطا ایجاد شده باشد هنگام زیپ شدن در این قسمت به شما اطلاع میدهد

خوب در این دو قسمت به شما آموزش دادیم چطور بک آپ بگیریم از سایتمون این بک آپ گیری را سعی کنید هر چند وقت یکبار انجام دهید و فایلهاتون و بر اساس تاریخ نگهداری کنید تا اگر در آینده سایت مشکل خورد نگران اطلاعات سایتتون نباشید

حالا برای سوار کردن این اطلاعات روی سرور دیگر از روش زیر استفاده میکنید:

3- ساختن دیتابیس در MySQL Databases

در این مرحله در سرور جدید برای انتقال اطلاعات ابتدا در قسمت MySQL Databases در سیپنل دیتابیس مورد نظرتان را میسازید تا بتوانید دیتابیسی که بک آپ گرفتید را در آن ایمپورت کنید طبق تصویر های زیر :

ساختن دیتابیس روی سرور جدید
ساختن یوزر جدید جهت ادیت کردن دیتابیس
اعطای مجوز به یوزر ساخته شده

خوب حالا که یوزر و دیتابیس ساخته شد و مجوزهای لازم صادر شد باید فایلهای زیپ شده را از طریق سیپنل یا نرافزارهای انتقال فایل روی سرور جدید آپلود میکنیم سپس فایل را از حالت زیپ خارج میکنیم.

4- رستورکردن فایل ها و تنظیمات فایل configuration.php 

در این قسمت فایلهای زیپ شده را از حالت زیپ خارج میکنیم اطلاعات مربوط به دیتابیس و یوزر جدید را در فایل کانفیگ عوض میکنیم و فایل را ذخیره میکنیم و در انتها به قسمت phpmyadmin میرویم و دیتابیس سایت را در آنجا ایمپورت میکنیم دقت کنید که نام دیتابیس و یوزر را دقیق تایپ کنید در غیر اینصورت ارور دیتابیس برمیخورید. امیودارم این آموزش هم مورد توجه قرار گرفته باشد. کپی از این مطلب با بیان کردن ذکر منبع بلامانع است روز خوبی را برای شما آرزومندیم.

تغییر تنظیمات فایل configuration.php
import دیتابیس در سرور جدید
 
مدیریت سایت - مهندس شبکه های مایکروسافت - طراح وب سایت - توسعه دهنده پلت فرم های تحت وب و ارائه دهنده راهکارهای تجاری مبتنی بر وب
خروج از نسخه موبایل