نماد سایت مدرسه بیت

تفاوت هاستینگ ویندوز و لینوکس

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 5]

تفاوت هاستینگ ویندوز و لینوکس

همانطور که میدونید هاست همون فضایی هست که اطلاعات سایت شما در اون نگهداری میشه به نوعی هارد سروری که از آن سرویس میگیرید وقتی شرکت سرویس دهنده هاست وب سایت شما میگوید که هاست لینوکس دارم یعنی سروری که هاست شما روی آن قرار دارد از سیتم عامل لینوکس استفاده میکند و اگر ویندوز باشد یعنی سرور سرویس دهنده از سیستم عامل ویندوز استفاده میکند و ربط به این ندارد که بازدیدکننده وب سایت شما چه نوع سیستم عاملی استفاده میکند .

کاربر سایت شما و یا خود شما با هر سیستم عاملی میتوانید هاست وب سایتتان را کنترل و مدیریت کنید هر دو هاست دارای سرعت یکسانی هستند و هردو کنترل پنل و مدیریت فایل ، سرویس ایمیل و… دارند.

حالا گاهی یک سری تفاوت هایی وجود دارد :

هاستهای ویندوزی از وب سایتهای ASP و ASP.NET پشتیبانی میکند و صاحب امتیاز این نوع هاستها شرکت مایکروسافت است. برای سایتهای ASP  فقط از هاستهای ویندوزی میتوان استفاده کرد و لینوکس این سایتها رو پشتیبانی نمی کند. بانک اطلاعاتی این سایتها SQL Server و سایتهای لینوکس از بانک اطلاعاتی My SQL استفاده میکند.

پس به این نتیجه رسیدیم که اگر بخوایم از زبان PHP  استفاده کنیم باید از هاست لینوکس و اگر از زبان ASP استفاده میکنید باید از هاست ویندوز تهیه کنید.

وب سرور ویندوز IIS  و وب سرور لینوکس Apache است و لازم به ذکر است که سیستم عامل لینوکس کاملا Open Source  و رایگان است و نیازی به خرید لایسنس ندارد به خاطر همین قیمت آن از ویندوز ارزان تر است.

پر استفاده ترین کنترل پنل هاست های لینوکسی:

 سی پنل (Cpanel) ، دایرکت ادمین (DirectAdmin) 

پر استفاده ترین کنترل پنل هاست های ویندوزی:

پلسک (Plesk) ، هلم (Helm) ،وب سایت  پنل (sitepanel ) و   های ادمین آریانیک(Aryanic HighAdmin )

حالا اگر وب سایت شما استاتیک بود و نیازی به دیتا بیس نداشت شما آزادانه میتوانید انتخاب کنید . اگر وب سایت شما از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) و یا پرتال است حتما توجه کنید که کدام هاست مناسب وب سایت شما است.

هاستهای گروه انفورماتیک بیت بر اساس آخرین و بهترین فن آوریهای  استاندارد جهانی برای شما عزیزان آماده شده است که با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت به شما عزیزان عرضه میشود.

در لینوکس نام فایل ها و دایرکتوری ها به بزرگی و کوچکی حروف حساس هستند.و اگر بازدید کننده به جایabout.us در مرورگر About.Us را بزند با خطاب 404 مواجه می شود.

مدیریت سایت - مهندس شبکه های مایکروسافت - طراح وب سایت - توسعه دهنده پلت فرم های تحت وب و ارائه دهنده راهکارهای تجاری مبتنی بر وب
خروج از نسخه موبایل