نماد سایت مدرسه بیت

تکنیک های سئو در وردپرس

تکنیک های سئو در وردپرس
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 5]

تکنیک های سئو در وردپرس

5 نکته که هر مالک وب سایت وردپرس باید آنرا بداند

(راهکارهای سریع و قدرتمندی که می‌توانید از امروز به کار گیرید)

همینطور:

5 اشتباه معمول سئو که باید از آن‌ها دوری کنید

نوشته: مایکل توربرت

از مدیران تولید افزونه معروف All in one SEO Pack وردپرس

ترجمه و گردآوری: گروه انفورماتیک بیت

درباره نویسنده

تکنیک های سئو در وردپرس نوشته مایکل توربرت است که Semper Fi Web Design را در سال 2007 تاسیس کرد و پس از آن به عنوان مهندس در چندین شرکت فناوری پیشرو در پارک Triangle Research در کارولینای شمالی کار کرد.

مایکل یکی از رهبران انجمن وردپرس است. از طرفی به عنوان نویسنده «All in One SEO Pack»، که پلاگینی قدرتمند برای سئو با بیش از 37 میلیون دانلود می باشد، و همینطور همکار در پروژه All in One WordPress Desk Reference for Dummies است.

او شرکت خود را با راه اندازی پلاگین Semper در دسامبر 2011 گسترش داد.

مایکل همچنین چندین وردکمپ را در سراسر جهان حمایت می کند و هر ماه دو پروژه Raleigh WordPress Meetup Group و WordCamp Raleigh را سازماندهی می کند.

پیش گفتار:

از آنجا که الگوریتم های موتور جستجو دائما در حال تغییر هستند، دنیای جستجوگرها دارای یک چشم انداز در حال تغییر است. ضروری است که با آخرین اطلاعات و ابزارهایی که به شما در دستیابی به بهترین نتایج ممکن کمک می کند، به روز باشید. بدیهی است که ما نمی توانیم در مورد اینکه جایگاه سایت شما در هر موتور جستجویی رتبه بندی می شود را تضمین کنیم. آنچه ما می توانیم بگوییم این است که اگر این 5 استراتژی را به طور پیوسته پیاده سازی کنید و از 5 اشتباه رایج جلوگیری کنید، سایت شما بیشتر مورد پسند موتورهای جستجو خواهد بود و از این رو به راحتی توسط موتورهای جستجو و انسان ها به راحتی قابل شناسایی است.

سرفصل ها

چرا سئو مهم است؟

نکته اول: تصاویر موردپسند موتور جستجو

نکته دوم: پلاگین های سئو

نکته سوم: توضیحات متا

نکته چهارم: تعویض کلیدواژه (جایگاه کلمات کلیدی)

نکته پنجم: راهکارهای لینک (پیوندها)

همچنین:

5 اشتباه مهم و کلیدی سئو که باید از آن دوری کرد!

چرا سئو مهم است؟

بیشتر صاحبان وب سایت می دانند که بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مهم است، زیرا بسیاری از ترافیک وب را هدایت می کند، اما کاملا مطمئن نیست که برای انجام نتایج دلخواه چه باید کرد. این عدم اطمینان به علت وجود باورهای غلط بسیاری درباره الگوریتم های سئو و هم به دلیل استرسی که در هنگام شروع یادگیری سئو بوجود میاید پیش می آید.

این مطلب نکته‌هایی را به شما می‌آموزد که نیاز دارید برای داشتن بهترین نتیجه در موتورهای جستجو از آن‌ها مطلع باشید. نکته‌های ساختاری که پس از بکارگیری آن‌ها می‌توانید تفاوت محسوسی را مشاهده کنید. ما عمداً نکات ساده‌ای را انتخاب کردیم که بکارگیری آن‌ها برای شما راحت‌تر باشد و پس از مشاهده نتایج و بررسی تفاوت‌های حاصل شده، شما علاقه مندتر خواهید شد که راهکارهای پیشرفته‌تر را نیز بکار بگیرید.

نکته کلیدی سئو اشاره به وب سایت و همینطور هدایت کاربران با کلیک واقعی بر روی لینک سایت است که باعث افزایش رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو می شود. تنها در صفحه اولین گوگل بودن کافی نیست. نمایش اطلاعات یک سایت در نتایج موتورهای جستجو باید برای کاربری که قصد دنبال کردنِ سایت را دارد کافی و کاربردی باشد.

رقابت در رده های بالای SEO شامل استفاده مداوم از تکنیک ها و استراتژی های اثبات شده است که بیشترین احتمال بروز تغییرات در الگوریتم های موتورهای جستجو را دارند. نتیجتاً سایت شما باید برای کاربران واقعی کاربردی باشد. بهرحال اگر شما تکنیک های سئو را همیشه به یاد داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید در درازمدت نتایج بهتری را کسب کنید.

نکته اول: تصاویر مورد پسند موتورهای جستجو

ترافیک موتورهای جستجو از تصاویر بشدت کم ارزش در نظر گرفته می شود. وردپرس ابزارهای بسیار عالی برای بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو را دارد، ولی آن‌ها اغلب بلا استفاده می مانند. به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو نمی‌توانند تصاویر را بخوانند و تنها می‌توانند توضیحات، برچسب‌ها و عناوین تخصیص داده شده به تصاویر را ببینند.

* تمام عکس‌ها باید ویژگی ALT و TITLE آن‌ها تخصیص داده شود. در نمونه زیر، عنوان تصویر با عنوان مطلب برابر بوده و همچنین در نوشته جایگزین نیز درج شده است.

* ALT یا همان Alternative Text نوشته جایگزینی است که در صورت بازنشدن تصویر بجای آن درج می گردد.

* Title همان عنوان تصویر می‌باشد که در سایت‌های وردپرسی نیز طبق تصویر زیر می‌توانید به هر عکس اختصاص دهید.

در وردپرس از امکانات پیش‌فرض برای ضمیمه تصاویر به مطلب استفاده کنید. این عمل به نسبت بر استفاده تصاویر در داخل متن یا استفاده بصورت لایت باکس ها برتری دارد. ضمیمه های پیش‌فرض صفحات وردپرس یک حالت ایده‌آل را به کمک افزونه All in One SEO Pack برای سئوی تصاویر به همراه می آورد.

نام فایل تصاویر باید یک نام مرتبط با آن تصویر باشد که حالت ایده‌آلِ آن استفاده از یک کلمه کلیدی داخل نام فایل است. بطور مثال شاید نام obam435.jpg برای صاحب سایت قابل تشخیص باشد که به کدام تصویر و مطلب اشاره می‌کند ولی از نظر موتور جستجو عملاً بی‌معنا می باشد. حال آنکه نام obamastateoftheunionspeech.jpg یک نام مرتبط، و معنی دار است که اشاره به سخنرانی اوباما در اتحادیه می کند.

نکته دوم: پلاگین های سئو (افزونه های سئو برای وردپرس)

استفاده از ابزارهای تکمیلی مانند پلاگین های سئو می‌تواند به افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو به عنوان یک سایت کاربردی برای کاربران واقعی کمک شایانی کند.

افزونه All In One SEO Pack

پلاگین All In One SEO Pack افزونه ایست که در بانک افزونه های وردپرس بیشترین دانلود را در بین افزونه های سئو برای وردپرس داشته است. این ادعا را از این بابت نمیکنیم که خودِ ما تولید کننده این افزونه هستیم، بلکه یک واقعیت است که توسط هر کاربر قابل مشاهده است.

توانایی کنترل اطلاعات نتایج موتورهای جستجو بدون دانش برنامه نویسی و استفاده از کدهای زمان بر بسیار مقرون به صرفه و کاربردی است.

افزونه سئو برای وردپرس اجازه میدهد که شما تمام اطلاعات توضیحات متا روی صفحات و پست های سایت خود را در تمام وب سایت خود یک به یک تنظیم کنید

درکنار سایر قابلیت ها، این پلاگین سئوی وردپرس بصورت خودکار تمام عناوین را برای موتورهای جستجو بهینه می کند، همینطور بصورت خودکار توضیحات متا را تولید می‌کند، از لینک های استاندارد استفاده می‌کند و از انواع صفحات و دسته بندی های وردپرس پشتیبانی می کند. این افزونه هم مناسب تازه کاران می‌باشد که براحتی نصب و استفاده کنند و همینطور مناسب کاربران پیشرفته نیز می‌باشد که قابلیت بهینه کردن هر گزینه ای را داشته باشند.

ما اخیراً ویژگی‌های جدیدی را به افزونه اضافه کردیم (تصویر بالا) که شما می‌توانید آن‌ها را در بخش مدیریت ویژگیها فعال کنید. این ویژگیها شامل ابزار کاربردی جدید مانند تولید کننده نقشه سایت ، تولید کننده نقشه سایت ویدیویی ، تولید کننده فایل روبات نوشتاری و تولید کننده متا برای شبکه‌های اجتماعی می باشد.

بررسی کننده لینک های شکسته یک ابزار عالی ست که برای سئو بسیار مفید می باشد. این ابزار با پویش در سایت و مشاهده لینک های شکسته، تصاویر بی‌هدف و هشدار آن در زمان پیدا شدنِ آنها، به سئوی سایت کمک شایانی می کند. این قابلیت هم برای لینک های داخلی که به سایر صفحات و بخش‌های سایت اشاره می‌کنند فعال است و هم برای لینک های خارجی که به سایت‌های دیگران هدایت می‌شوند استفاده می شود. ابزار کارِ این بخش از افزونه بسیار کاربردی و راحت بوده و اصلاح لینک ها توسط کاربر به آسانی انجام می پذیرد. حتی از مرور این لینک ها توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز جلوگیری می کند. لینک های شکسته و تصاویر شکسته برای موتورهای جستجو یک پارامتر منفی به حساب می آیند. گوگل در پنل وب مستر خود نسبت به لینک های شکسته شده به صاحب وب سایت‌ها اخطار می دهد. بنابراین استفاده از این افزونه از اخطارهای پویشگر گوگل کم کرده و به خوش نامیِ سایت شما در موتور جستجوهایی نظیر گوگل کمک شایانی می کند.

تعدادی افزونه برای مدیریت هدایت‌های 301 وجود دارد که ما از آن‌ها استفاده می کنیم. پیشنهاد ما افزونه Redirection است. ما به این نتیجه رسیدیم که این افزونه قدرتمندترین و بهترین افزونه توسعه داده شده برای مدیریت هدایتهای دوباره (ریدایرکت) است. استفاده از این افزونه می‌تواند به اصلاح خطاهای خزنده گوگل و بینگ کمک کند.

حالت فوق‌العاده‌ای که ما به شما پیشنهاد میدهیم استفاده از مجموعه All in One SEO Pack, Broken Link Checker و Redirection برای مدیریت سئوی وب سایت شماست.

نکته سوم: توضیحات متا

ما در تحقیقات خود پی بردیم که اکثر افراد درباره اینکه چگونه از توضیحات متا استفاده کنند سردرگم هستند.

اساساً، اطلاعات متا دو هدف را دنبال می کند:

به موتور جستجو می فهماند که سایت شما درباره چیست

در لیست نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود که به کاربران بفهماند که سایت شما درباره چیست

توضیحات متا درواقع تأثیری در جابجایی رتبه سایت شما در لیست نتایج موتورهای جستجو ندارد ولی در عین حال به دلیل اینکه در لیست نتایج موتورهای جستجو مشاهده می‌گردد اهمیت واقعاً بالایی دارد. توضیحات متا توسط کاربری که مشاهده می‌شود می‌تواند آنقدر جذاب باشد که باعث کلیکِ آن کاربر روی لینک سایت شما شود و یا برعکس از کلیک کردن روی سایت شما دوری کند. با توجه به توضیحات آغازینِ مطلب، اگر کسی روی لینک سایت شما کلیک نکند، جایگاه بالا برای وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو یک امر کاملاً بی‌معنی خواهد بود. و این مهم می‌تواند توسط توضیحاتی که در بخش توضیحات متا درج می‌گردد و به کاربر نشان داده می‌شود کنترل شود.

چند نکته کلیدی از توضیحات متا که در هنگام پردازش توضیحات متا باید مورد توجه قرار گیرد:

* شما به استفاده از نهایتاً 160 کاراکتر مجاز هستید. اگر شما از توضیحات متا استفاده نکنید، موتورهای جستجو بصورت خودکار از اولین 160 کاراکتر مطلبی که در سایت یا صفحه شما قرار گرفته است برای توضیحات متا استفاده میکند یا به تشخیصِ خود از سایر اطلاعات صفحه برای توضیحات متا استفاده می‌کند که این نمی‌تواند همیشه به نفع شما باشد.

* از کلمات واقعی و واژه‌های کاملاً عادی برای توضیحات متا استفاده کنید. در افزونه ما مکانی برای تغییر دستی توضیحات متا وجود دارد که کاربر می‌تواند بدون نیاز به دانش کدنویسی برای هر صفحه یا مطلبی توضیحات متا تولید کند. به یاد داشته باشید که توضیحات متا توسط کاربران مشاهده می‌گردند نه توسط موتورهای جستجو. پس آن‌ها را طوری قرار دهید که برای مطالعه کاربران مناسب باشد نه روبات ها.

* از کلمات کلیدی در توضیحات متا استفاده نکنید. البته درکل نباید استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در هر بخش از سایت شود. مطمئن باشید که با این کار جایگاه بدی را برای سایت خود به همراه خواهید آورد.

نکته چهارم: جایگاه کلمات کلیدی

محتوا بیشترین پتانسیل را برای بکارگیری راهکارهای بهینه سازی نتایج موتور جستجو دارد. محتوای مناسب، کلمات کلیدی و شرایط بهینه شده، و انتشار دوره ای مطالب می‌تواند جایگاه وب سایت شما را به لیست اول نتایج موتورهای جستجو ارتقا دهد.

کلمات کلیدی صرفاً جایی برای درج اطلاعات متا نیست و این باور غلطی ست که خیلی از کاربران به آن اعتقاد دارند. ارتباط سایت شما با جستجوی انجام شده ی کاربران، و چگونگی تشخیصِ آن، وظیفه ایست که کلمات کلیدی (کلید واژه ها) بر عهده دارند. و اهمیت آن صرفاً به همین اندازه است. آن‌ها کمک می‌کنند که هماهنگیِ جستجوی انجام شده با وب سایت شما را به جستجو کننده اطلاع دهند.

اصطلاح کلیدواژه ها به کلمات کلیدی متا که دیگر به هیچ وجه توسط موتورهای جستجو استفاده نمی‌شوند اشاره نمی کند. کلمات کلیدی یا اصطلاحات، عناوینی هستند که شما می‌خواهید با آن‌ها رتبه کسب کنید. برای نمونه «افزونه سئوی وردپرس» یک اصطلاح است که ما می‌خواهیم برای آن رتبه کسب کنیم. این مهم است که همواره به یاد داشته باشید که کاربران این روزها صرفاً کلمات را جستجو نکرده و اکثراً اصطلاحات مرسوم و روزمره را جستجو می‌کنند و از این نکته در بهینه سازی محتوا و نوشتارِ سایت خود استفاده کنید.

نظرات متفاوتی برای استفاده از کلمات کلیدی و شرایط آن در محتوای سایت وجود دارد. به عنوان یک قانون کلی کلیدواژه ها باید کاملاً طبیعی و عادی استفاده شوند نه اینکه به زور به محتوا اضافه گردند و باعث شوند که جذابیت مطلب برای کاربر واقعی از بین رود و مطلب از دید آنان ناخوشایند و غیرطبیعی به نظر آید.

بسیاری از مبتدیان تلاش می‌کنند که کلمات کلیدی را در هر جمله از متن خود تکرار کنند. این کار باعث می‌شود که مطلبِ شما برای کاربران ناخوشایند بنظر آید. بجای آن می‌توانید پس از نگارش یک مطلب، به آغاز آن برگردید و محل قرار گیری کلمات کلیدی در جملات را بهینه کنید. مطمئن شوید که تمام کلمات کلیدی مرتبط را در تمام بخش‌های مطلب استفاده کرده اید. یک شیوه تست خوب این است که مطلب را با صدای بلند برای خود بخوانید. اگر استفاده از کلیدواژه ها بیش از حد باشد قطعاً خودِ شما بعنوان یک کاربر احساس خواهید کرد.

در استفاده از کلمات کلیدی مدبرانه رفتار کنید. محل های برجسته که توسط موتورهای جستجو پردازش می‌شوند صرفاً چند بخش بیشتر نیستند. این مکانها را در ادامه توضیح داده ایم:

سرخط مطلب

هر عنوان یا زیرعنوان در محتوای نوشته

پاراگراف آغازین و پایانیِ آن مطلب

توجه داشته باشید که یک واژه ی کلیدی یا عبارت را از هر صفحه انتظار داشته باشید

این نکته ساده ولی کلیدی را همواره در بهینه کردن سایت در نظر داشته باشید. برای هر صفحه یا مطلب فقط یک کلید واژه در نظر بگیرید که با آن کلیدواژه یا عبارت کلیدی مطلب شما بهینه شود. شما می‌توانید از کلید واژه تکمیلی دیگری که اشاره به همان کلمه کلیدی اصلی می‌کند استفاده کنید تا کاربرد کلمه کلیدی را در جمله توسعه دهید ولی استفاده همزمان از تعداد زیادی کلمات کلیدی در یک صفحه نتایج را کاملاً به ضرر شما معکوس خواهد کرد!

نکته پنجم: راهکارهای لینک ( روش‌های پیوند )

در ابتدا بدانید که شما لینکهایی که می سازید یکی از دو دسته لینک های داخلی ( پیوند به مطالب یا فایل‌های سایتِ خودتان ) یا لینک های خارجی ( پیوند به مطالب یا فایل‌های سایت‌های دیگران ) خواهد بود. نکته مهم برای لینک های خارجی که باید مدنظر داشته باشید این است که وقتی شما پیوندی به بیرون از سایت خودتان می سازید، ابزار جستجویِ موتور جستجو گر را از آن طریق هدایت به خارج از سایت می‌کنید و همانطور از سایتی که به سایت شما لینک داده شده است، ابزار جستجوی موتور جستجو گر از طریق آن لینک به سایت شما هدایت می شود. حال اگر آن سایت مدنظر اعتبار چندانی ندارد یا برای شما حائز اهمیت نیست، از لینک دادن به آن خودداری کنید یا اگر مجبور بودید که لینک دهید، توسط دستور “no followکه در نمونه نمایشیِ زیر نشان داده شده است لینک را برقرار سازید. این دستور به موتور جستجو می فهماند که از ردگیریِ این لینک خودداری نماید. بدیهی ست که کاربر همچنان با کلیک روی لینکِ مدنظر می‌تواند به آن سایت یا فایلِ لینک داده شده دسترسی داشته باشد. نکته مهم این بخش این است که «لینک های کم اعتبار و غیر مهم نسازید یا با “no followبسازید

یک نمونه استفاده از این ویژگی را در کد اچ تی ام ال زیر مشاهده کنید:

<a href=”http://address.com” rel=”nofollow”>My Site</a>

لینک های داخلی در بین محتوای سایتِ خودتان پیوندها را برقرار می سازند. بطور نمونه یک مطلب از بخش نوشته‌های وب سایت شما اشاره به مطلب دیگری در همان وب سایتِ شما می نماید. توسعه دادن صحیحِ لینک های داخلی یک راه عالی برای فهماندنِ ارتباطِ سایت شما با جستجوی کاربران، برای موتورهای جستجوگر است. فقط لینک های مرتبط به پست ها و نوشته‌ها را کاملا مطمئن برقرار سازید. می‌توانید همین الان با چند صفحه برای آزمایشِ لینک های داخلی شروع کنید!

پلاگین هایی برای این کار وجود دارد ولی بکارگیری راهکارِ لینک دادن دستی بهترین انتخاب است. زیرا الگوریتم هایی که بطور اتوماتیک در این افزونه ها فعالیت می‌کنند اشتباهات زیادی دارند و این برای کاوشگرِ موتور جستجو اصلاً خوشایند نیست.

لینک های خارجی پیوندهایی هستند که از سایت شما به سایر وب سایت‌ها لینک داده می شوند. وقتی تعداد لینک های خارجیِ موردِ نیازِ شما زیاد است آن‌ها را از نوار کناری (سایدبار) سایت بصورت گروهی لینک ندهید. این کار باعث می‌شود که موتور جستجو را در هنگام ایندکسِ وب سایتِ خودتان، به سایت‌های دیگران هدایت کنید و از سایت خودتان دور کنید. لینک های خارجی را با اکراه و برنامه‌ریزی شده استفاده کنید. صرفاً وقتی که واقعاً نیاز دارید از آن‌ها استفاده کنید.

* یک نکته درباره شبکه‌های اجتماعی و لینک های آن‌ها

زمانی که یک لینک از شبکه‌های اجتماعی توییتر فیس بوک و لینکدین به سایت شما اشاره می‌کند رسما هیچ تغییری برای موتورهای جستجو به همراه نمی آورد. آن‌ها تنها باعث اشتراک گذاری منابع کاربردی و هدایت بخش اعظمی از کاربران به وب سایت شما می‌شوند که خب این یک نکته حائز اهمیت است. کاربردی بودنِ مطالبِ شما باعث می‌شود که کاربران بیشتر از مطالب استقبال کنند و آن‌ها نیز لینک های شما را به اشتراک گذارند. هیچ تبلیغاتی مانند معرفی لینک از سمت کاربران دوست‌داشتنی تر نیست! (مانند تبلیغات شفاهیِ یک محصول در دنیای واقعی)

* اگر شما از نام کامل دامین در لینک ها استفاده می کنید، و مخالف استفاده از کوتاه کننده لینک ها هستید، لینک های شما می‌توانند استفاده تبلیغاتی نیز بشوند.

ضمناً به خاطر داشته باشید که از شبکه‌های اجتماعی فقط برای لینک دادن به صفحات سایت‌های خودتان استفاده نکنید! در شبکه‌های اجتماعی مطالب مفید دیگران را نیز لینک دهید و اشتراک گزاری کنید تا به عنوان یک کاربر قابل اعتماد و ارزشمند از سمت دیگران به حساب بیایید. این یک رفتار پسندیده در استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.

پنج اشتباه رایج که باید از آن دوری کنید!

زمانی که شما برای بهینه سازی دوره ای وب سایت خود اقدام می‌کنید یا وقتی که برای اولین بار اقدام به بهینه سازی سایت می نمایید زمانیست که می‌تواند منجر به اشتباهات شود. خبر بد این است که این اشتباهات نتایج بسیار مضر برای وب سایت شما به همراه می‌آورد ولی خبر خوب آنست که این اشتباهات قابل برگشت نیز هستند. در این بخش 5 اشتباه بزرگ سئو که باید از آن‌ها دوری کنید را معرفی کرده ایم. اگر شما با این اشتباهات روبرو شده‌اید نیز می‌توانید با استفاده از این استراتژی های سئو آنرا اصلاح نمایید.

اشتباه سئو اول: کلمات کلیدی درستی را استفاده نکرده اید.

اکثر وب مسترها از بابت اینکه کلمات کلیدی ممنوع یا اسپم شده در مطالب آن‌ها استفاده نشود نگران هستند. تا زمانی که مطالب شما کاملاً طبیعی و با خوانایی ساده و بالا باشند خوش شانس هستید و نیاز نیست که نگران استفاده مکرر یا اسپم شدنِ مطالب باشید.

مطمئن باشید کلمات کلیدی در پاراگراف اول و پاراگراف انتهایی، در سربرگ، در عناوین و در توضیحات متای شما استفاده شده باشد.

اشتباه سئو دوم: سعی در فریب دادن عنکبوت خزنده موتورهای جستجو

موتورهای جستجو بسیار پیچیده‌تر از آن هستند که ما نسبت به آن‌ها دانش داریم. آن‌ها بصورت کاملاً سازماندهی شده از جرایم سئو، نوشته‌های مخفی، کلیدواژه های اسپم شده، و نقض قوانینی که متفاوت با قوانین عنکبوت های خزنده ی گوگل هستند را تشخیص می دهند. همه این شیوه ها فقط باعث آسیب رسیدن به رتبه بندی صفحات شما می شوند و در واقع باعث می شود که وب سایت شما توسط موتورهای جستجو ممنوع شود. این بدان معنی ست که هیچ کس شما را پیدا نخواهد کرد و هیچ ترافیکی از نتایج موتورهای جستجو نخواهید داشت

اشتباه سئو سوم: استفاده از فلش

فلش یک ابزار عالی برای ارائه انواع محتوای چشم گیر و چشم نواز از طریق المنت های گرافیکی پیشرفته و متحرک است. بخصوص وقتی شما یک وب سایت ارائه محتوای گرافیکی دارید و قصد دارید که آنرا با چشم نوازی بیشتر همراه سازید. با وجود این برای اکثر سایت‌ها یک تواناییِ غیر ضروری ست و می‌تواند برای رتبه بندی نتایج جستجوی شما مضر باشد. خزنده های موتور جستجو نمی‌توانند محتوای درون فایل‌های فلش را بخوانند و این به معنای عدم اسکن و ایندکس فایل‌های فلش برای موتورهای جستجوست.

اشتباه سئو چهارم: استفاده از نام تجاری خود (و استفاده ی تنها از نام تجاری) در بخش عنوان

جدا از اینکه نام تجاری شما باید حفظ شود، ولی شما نباید تنها از نام تجاری خود در عنوانِ سایت یا صفحات خود استفاده کنید. شما در درج آن آزاد هستید ولی این نکته نیز مهم است که از کلیدواژه اصلیِ موردِ نظر هر صفحه در عنوان آن صفحه استفاده کنید. این خیلی برای کاربرانِ سایت شما کاربردی و مفید است و همینطور به موتور جستجو کمک می‌کند که صفحات متفاوت از سایت شما را کاملاً با دقت شناسایی کند.

اشتباه سئو پنجم: استفاده از (Splash Page) صفحات صرفاً بنر دار برای ورود به سایت

یک Splash Page که واژه ی مناسبی نیز برای نگارش فارسی آن پیدا نکردیم، معمولاً یک صفحه بزرگ گرافیکی یا لوگوی بزرگ تجاری ست که توسط یک لینک وظیفه ورود به وب سایت را بر عهده می گیرد. به چند دلیل زیر ما این راهکار را بی‌فایده می نامیم:

* بدون وجود یک کلمه کلیدی ارزشمند در صفحه هیچ چیزی برای معرفی به عنکبوت جستجوگر ارسال نمی شود.

* فقط یک لینک داخلی روی صفحه است.

* این صفحات معمولاً یک هدایتگر (ریدایرکت) دارند که غالبا موتورهای جستجو آنرا نادیده می گیرد.

شما همانطور که سئو را برای پروژه وب سایت تجاری خود بهینه می کنید، نیاز است که از صفحات Splash Page خودداری کنید. صفحه اول وب سایت شما باید منوی هدایت‌کننده ساده، محتوای پیشرفته، لینک های بازدید و متصل به سایر صفحات وب سایت را داشته باشد .

بطور کلی، اگر شما سعی در استفاده نابکار از موتورهای جستجوگر نداشته باشید، تقریباً تمام اشتباهات شما در سئو قابل برگشت هستند. اگر حتی چندین اشتباه بزرگ هم مرتکب شدید سعی در جبران آن‌ها نمایید. زمان را برای بکارگیری تکنیک های سئو و جبران اشتباهات سئوی خود صرف کنید.

امیدواریم مقاله تکنیک های سئو در وردپرس برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید از راهکارهای مطرح شده بهترین استفاده را برای خود به ارمغان بیاورید.

مدیریت سایت - مهندس شبکه های مایکروسافت - طراح وب سایت - توسعه دهنده پلت فرم های تحت وب و ارائه دهنده راهکارهای تجاری مبتنی بر وب
خروج از نسخه موبایل