نماد سایت مدرسه بیت

بازاریابی محتوایی و کسب درآمد

بازاریابی محتوایی و کسب درآمد

بازاریابی محتوایی و کسب درآمد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

کسب و کار و بازار در زندگی روزمره ما نسبت به گذشته تفاوت زیادی پیدا کرده است امروزه خریدارها به عنوان یک کارشناس عمل میکنند و قبل از اینکه محصول شما را انتخاب کنند ابتدا اطلاعاتشان را راجع به آن محصول کامل میکنند. و طبیعتا باید برندها و مسئولان فروش طوری برخورد کنند که تمام نیازهای کاربران را بتوانند برآورده کنند.

امروزه کاربر و یا خریدار قبل از اینکه شروع به خرید کند و سنتی عمل کند اولین کاری که انجام میدهد ابتدا یک سرچ و یک جستجو راجع به محصولی که قصد خریدش را دارد می کند. قبل از اینکه پایش را در مغازه ای بگذارد ابتدا اطلاعاتی راجع به آن مغازه و محصولات آن کسب میکند.

حالا سوال پیش می آید حالا که خریدارها اینقدر آگاه شده اند و به دنبال کسب اطلاعات هستند وظیفه فروشندگان و برندها چیست؟

یک پاسخ برای این سوال وجود دارد:

محتوا. بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد محتوای با کیفیت بالا و با ارزش برای جذب، اطلاع رسانی و درگیر شدن مخاطب است و در عین حال، ترویج نام تجاری شما نیز می باشد. خریداران و مصرف کنندگان در حال حاضر در جستجوی وب سایتهایی برای پاسخ هستند که نام تجاری شما به طور منحصر به فرد به آن پیشنهاد شده است.

با استفاده از تولید محتوا متناسب به نیاز کاربران به مرور زمان یک بانک اطلاعاتی بسیار عالی همراه با نام تجاری خودتان دارید که کاربران هر مطلبی را جستجو میکنند نام شما را بین آنها میبینند و راه حل های شما را بررسی میکنند و باعث میشود با یک هزینه کم و صرف وقت مناسب بین کاربران نام تجاری و برند خودتان را معرفی کنید.

استراتژی تولید محتوا

یک استراتژی محتوایی شامل تولید انواع مختلف محتوا به شکلهای مختلفی است که باعث شکل گرفتن برند شما در ذهن کاربر میشود. در موارد فوق چند مورد از استراتژی تولید محتوا را برای شما بازگو میکنیم:

وبلاگ شرکتی

ایجاد یک وبلاگ برای بیزینس شما کمک بسیار زیادی به تولید محتوا و بازاریابی محتوایی میکند جایی است که کاربر شما را به چالش میکشد میتوانید راجع به تمام مشکلات کاربران توضیح دهید به مشورت با آنها بپردازید و در مورد بسیاری از مواردی که فکر میکنید در ذهن کاربر سوال ایجاد میشود میتوانید صحبت کنید.

EBook

در تولید محتوای یک کتاب الکترونیکی دقت کنید که باید ساختار آن به گونه ای باشد که از نظر بصری به خوبی طراحی شده باشد و البته که به جای اینکه کاربر شما را سرگرم کند مطمئن باشید که مطالب آموزنده زیادی را با نام تجاری شما در ذهن کاربر جای میدهد.

استفاده از مطالب بیشتر

استفاده از دو یا سه تا عکسی که در قالب متن باشد که مخاطب شما را تشویق کند که مطالب بیشتر را در سایت شما پیدا کند و راجع به این مسئله بیشتر بداند.

محتوای ویدیویی

تولید محتوای ویدیویی با کیفیت عالی یکی دیگر از راه هایی است که کاربران شما را وفادار نگه میدارد و همچنین باعث میشود بر تعداد کاربران شما بیافزاید. این ویدیو ها را سعی کنید در سایتهای پر مخاطب مثل یوتیوب، آپارات، نماشا و … با نام تجاری خودتان به اشتراک بگذارید.

بازاریابی محتوایی و جامعه مجازی Social Media

یکی از اصلی ترین موارد بازاریابی محتوایی سوشیال مدیا و یا همان بازاریابی جامعه مجازی است که تاثیر بسزایی در تولید محتوای شما دارد.

میتوانید با استفاده از جامعه های مجازی و رسانه های اجتماعی مطالب خود را با برند خودتان به صورت رایگان برای مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.

خیلی راحت توسط رسانه های اجتماعی کاربران شما مطالب شما را برای دیگران به اشتراک میگذارند که باعث زیاد شدن مخاطبین و همچنین برند شدن نمام شما میشود.

از مهمترین شبکه های اجتماعی که خیلی خوب است که در آنها فعالیت داشته باشید :

facebook ، twitter، linkedin، Pinterest میباشد.

بازاریابی محتوایی و سئو

همانطور که برای ایجاد یک کتابخانه محتوایی تلاش میکنید سعی کنید این محتوا بر اساس قوانین موتورهای جستجو باشد تا بتوانید در این موتورها که مهمترین آنها گوگل است رتبه بگیرید.

چند مورد از موارد مهم سئو را برای شما در این مقاله معرفی میکنیم:

کلمات کلیدی به صورت طبیعی

استفاده از کلمات کلیدی که برای ما خیلی مهم است و دوست داریم که کاربران و موتورهای جستجو ما را با این کلمات شناسایی کنند اما سعی کنید از این کلمات خیلی طبیعی استفاده کنید و خیلی و بیش از حد این کلمات را تکرار نکنید از کلمات مترادف استفاده کنید موتورهای جستجو قادر به شناسایی آنها هستند و اگر بیش از حد کلمه کلیدی را تکرار کنید نه تنها باعث بالا آمدن شما در رتبه های گوگل میشود بلکه یک پهن منفی نیز از گوگل دریافت میکنید.

کسب لینک طبیعی

استفاده از بک لینک در سایتهای معتبر میتواند کمک زیادی به رتبه گرفتن از موتورهای جستجو به برند شما بکند اما سعی کنید این لینکها را از سایتهایی که با نام فروش بک لینک معروف شده اند تهیه نکنید که باعث اسپم شدن سایت شما میشود.

استفاده از مدیا در تولید محتوا

در تولید محتوای خودتان حتما از فیلم و عکس البته از نوع سئو شده استفاده کنید استفاده از مدیا باعث میشود که کاربر در سایت شما بیشتر بماند و در نتیجه موتورهای جستجو اهمیت بیشتری به شما میدهند.

تولید محتوا توسط کاربران

ایجاد انجمن هایی که کاربران در آنها گفتگو میکنند که باعث میشود کلمات کلیدی شما توسط کاربران تکرار شود و کاربران با شما و دیگر کاربران تعامل داشته باشند و در نتیجه مورد علاقه موتورهای جستجو قرار میگیرد و بهترین رتبه را دریافت میکنید.

مدیر محتوای سایت در گروه انفورماتیک بیت
مدیر محتوای سایت های گروه انفورماتیک بیت - کارشناس مدیریت آی تی - علاقه مند به تکنولوژی های نوین طراحی وب سایت - محقق امنیت پایگاه های داده
خروج از نسخه موبایل