نماد سایت مدرسه بیت

تغییر سرور یک سایت وردپرس-انتقال وردپرس به سرور دیگر

جابجایی سایت وردپرسی به هاست جدید

روش انتقال یک سایت وردپرسی به هاست دیگر

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 16 میانگین: 5]

تغییر سرور یک سایت وردپرس

در طول زمان نگهداری وب سایت گاهی پیش میاد که ما بخواهیم سایتمون رو از یک سرور به سرور دیگر انتقال بدیم برای این کار اصلا نیاز نیست دوباره وردپرس رو نصب کنید و یا اطلاعاتی رو از دست بدید اصلا نگران نباشید ما در این مقاله به شما آموزش میدیم که چطور این کار را انجام بدید.

برای مشاهده کامل آموزش تغییر سرور یک سایت وردپرس کلیک کنید

انتقال وردپرس به یک سرور دیگر

خوب قبل از هر کاری برای اطمینان بیشتر شما سعی کنید از وبسایت وردپرسی خودتون بک آپ بگیرید از تمام اجزاء مانند پلاگین ها ایمیج ها و دیتابیس از کامل بودن بک آپتون اطمینان حاصل کنید.

نگه داشتن نام و آدرس دامنه شما

انتقال دامنه بدون تغییر  Home و آدرس سایت وردپرسی شما کار بسیار ساده ای است و در اغلب موارد بدون هیچ مشکلی شما میتونید این کار رو انجام بدید.

تغییر دامین و آدرس

انتقال وبسایت و تغییر نام دامنه و آدرس مثلا از http://example.com/site به http://example.com یا از http://example.com به http://example.net باید مراحل زیر را انجام دهید.

وقتی میخواین نام دامنه و ادرس سایتتون را تغییر بدید یه سری نگرانی ها واسه شما پیش میآد ، فایلها و دیتابیس شما تغییر کردن ولی هنوز مشخصات و آدرس روی دیتابیس قبلی مونده و هیچ نمایشی از تم پلیت ندارید.

وقتی میخواهید آدرس یک سایت رو تغییر بدید یه سری لینک های شکسته ایجاد میشود که این لینک ها به سئو خیلی ضربه میزنند که باید این لینک ها رو از بین ببرید برای جلوگیری از ایجاد این لینکها باید تنظیمات زیر را انجام دهید:

انتقال دایرکتوری ها روی سرور فعلی

انتقال فایلهای وردپرس از یک سرور به سرور دیگر مراقبتهای ویژه ای را می طلبد خوب حالا این مراحل رو مرحله به مرحله انجام بدید

1- ساختن یک لوکیشن جدید برای سایت با دو قابلیت:

1-1-اگر میخواهید فایلهای اصلی وردپرس را در جای جدید ببرید باید یه دایرکتوری جدی بسازید.

1-2-اگر فایلهای سایت وردپرسیتون رو میخواهید در روت قرار دهید باید فایل های index.php, .htaccess, را نیز در روت کپی کنید.

2- به وب سایتتون لوگین کنید.

3- وارد  Administration > Settings > General شوید.

4-وارد باکس WordPress Address (URL ادرس جدید فایلهای اصلی وردپرستون رو وارد کنید.

5- در باکس Site Address (URL آدرس محل جدید وب سایتتون رو وارد میکنید باید این آدرس را مچ کنید (آدرس عمومی سایت).

6- تمام تغییرات را ذخیره کنید.

7- الان سعی نکنید سایتتون رو باز کنید. 

8- انتقال تمام فایلهای اصلی ورد پرس در محل جدید مثلا http://example.com/wordpress و تمام زیر شاخه ها را منتقل کنید.

9- در این مرحله باید سعی کنید yourdomin.com/wp-admin را باز کنید توجه کنید که شما نیاز دارید که به yourdomin.com/wp-login.php دسترسی داشته باشید.

10- اگر شما میخواهید از لینک یکتا استفاده کنید باید وارد  Administration > Settings > Permalinks تا لینک یکتا در ساختار فایل .htaccess که باید در همان دایرکتوری در  فایل index.php  قرار دهید.

11- فایلهای مدیا یا عکسهایی که در آدرس قدیم وجود داشتند را باید در آدرس جدید دوباره آپدیت کنید شما میتوانید برای این کار از پلاگین  Velvet Blues Update URLs یا  Better Search Replace استفاده کنید واگر شرکت میزبانی هاست شما WP-CLI’s search-replace نصب کرده بود برای شما میتوانید از طریق دیتابیس این کار رو دستی انجام دهید.

12- گاهی مواقع چیش میاد که پرمیشن های شما نیز تغییر میکند به “0000” در اینصورت شما این اعداد را به “0644” تغییر دهید .

13- اگر قالب شما دارای منو است باید زیر منو ها را نیز امبد کنیم برای اینکار باید از منوی  Appearance > Menus and update them استفاده کنید.

14- بعضی اوقات یه سری پیغام خطاهایی بر میخورید که با ریست کردن سرور این مشکلات برطرف میشود.

این خیلی مهمه که شما باید URI locations را تعیین کنید قبل از اینکه فایلها رو جابه جا کنید.

اگر فراموش کنید که لوکیشن روتغییر بدید باید چه کاری کنید؟

خوب برای این کار باید دو آپشن را انجام بدید:

1- فرض کنید فایلهای اصلیتون در /path/to/old و شما تغییر دادی قالب رو به path/to/new قبل از اینکه URI ها را تغییر بدید. خوب برای حل کردن این مشکل باید آدرس قدیم رو با یک  symlink یا همون شورتکات در ویندوز به آدرس جدید ربط بدید بعدا که سایتتون به حالت نرمال رسد وهمه چی اوکی شد میتونید این symlink رو حذف کنید.

2- اگر شما فراموش کردید که آدرس وردپرستون و آدرس وبلاگتون رو تغییر بدید شما میتونید این کار رو از محیط خود وردپرس انجام بدید. شما با دسترسی به دیتابیس میتونید این کار رو انجام بدید. به دیتابیس سایتتون برید و جدول wp-option رو پیدا کنید. این جدول تمام تنظیمات اینترفیس وردپرس رو نگهداری میکند. برای تغییر ورپرس نیم و آدرس وبلاگ دنبال فیلد option-value بگردید و این فیلد ها را تغییر دهید: option_name=’siteurl‘ یا  option_name=’home‘.

اگه به صورت تصادفی آدرس سایت وردپرسی شما تغییر کرد:؟

اگر به صورت تصادفی آدرس سیات وردپرسی شما تغییر کرد و شما نتوانستید فایلها را انتقال دهید: وارد فایلwp-login.php شوید و خط زیر را پیدا کنید:

require( dirname(__FILE__) . ‘/wp-load.php’ ); حالا این خطها رو اضافه کنید: //FIXME: do comment/remove these hack lines. (once the database is updated) update_option(‘siteurl’, ‘http://your.domain.name/the/path’ ); update_option(‘home’, ‘http://your.domain.name/the/path’ ); کار شما تمام شد حالا سایت و تست کنید باید درست کار کنه . موفق باشید.
مدیریت سایت - مهندس شبکه های مایکروسافت - طراح وب سایت - توسعه دهنده پلت فرم های تحت وب و ارائه دهنده راهکارهای تجاری مبتنی بر وب
خروج از نسخه موبایل