نماد سایت مدرسه بیت

دروپال چیست؟ درباره دروپال بیشتر بدانید؟ آموزش دروپال

مدیریت محتوای دروپال

مقاله آموزشی در مورد دروپال

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 5]

راه اندازی یک وب سایت کامل با دروپال را تجربه کنید!

سامانه مدیریت محتوای متن باز به زبان پی اچ پی برای توسعه برنامه های کاربردی مبتنی بر وب و ایجاد وبلاگ است. از این سیستم مدیریت محتوا در ایجاد وبلاگ و یا سایتهای تجاری و یا حتی دولتی استفاده شده است. مثلا وب سایت کاخ سفید با دروپال طراحی شده است.

برای مشاهده کامل مطلب آموزش دروپال کلیک کنید

تاریخچه دروپال و استانداردهای آن

این سیستم مدیریت محتوا را می توان در سیستم عامل های مختلف نصب کرد این نرم افزار از آپاچی و مای اس کیو ال استفاده میکند. نسخه استاندارد دروپال که هسته دروپال شناخته می‌شود، ویژگی‌های پایه معمول یک سیستم مدیریت محتوا را دارد که این ویژگی ها شامل : ثبت نام کاربر، مدیریت منو، آر اس اس، شخصی سازی ساختار برگه ها و مدیریت میباشد.

این هسته میتواند برای یه وبسایت ساده، وبلاگ تکی و گروهی ، فروم اینترنتی یا انجمن اینترنتی به کار رود.

نسخه اصلی دروپال در سال 2001 توسط Dries Buytaert نوشته شد که از یک پروژه اوپن سورس الهام میگرفت.

دروپال به معنی قطره آب است که از کلمه هلندی “druppel” گرفته شده است

به طوری کلی دروپال مجموع هسته هاست که این هسته ها کمک میکنند تا امکانات دلخواه را به وب سایتمان اضافه کنیم و سایت دلخواهمان را طراحی کنیم.

در تنظیمات پیشفرض دروپال مطالب میتوانند توسط هر کاربر ثبت نام شده ناشناس نوشته شوند. هسته ماژول های دروپال شامل سیستم طبقه بندی سلسله مراتبی هستند که به شما این امکان را میدهند بر اساس کلمه کلیدی های طبقه بندی شده دسترسی راحتتری به محتوا داشته باشید. یکی از ویژگی هاس اصلی دروپال حفظ ویژگی های اصلی آن بعد از بروز رسانی است.

این هسته شامل ماژول های اختیاری است که به مدیر وب سایت این امکان را میدهد که قابلیت های سایت را طبق خواسته هایش پیش ببرد. که شامل ویژگی های زیر است:

پشتیبانی از چند سایت

دروپال شامل یک سری قالب های سفارشی شده است که با توجه به نیاز می توانید از آنها استفاده کنید از جمله میتوان قالب گارلند و بارتیک را نام برد که در دروپال 5 به بعد امکان تغییر رنگ قالب توسط مدیر وب سایت فراهم شد.

دروپال در سال 2013 به 110 زبان مختلف ارائه شد که فارسی و عربی هم شامل آن میشود.

دروپال یک سیستم اطلاع رسانی خودکار از ورژن جدید، ماژول ها و قالب ها دارد که این به روز رسانی در امنیت بالای آن تاثیر بسزایی دارد.

با اضافه شدن لایه انتزاعی پایگاه داده در دروپال جدید قابلیت اجرا بر روی ویندوز سرور IIS فراهم شد و گروهی با نام  Drupal.org به مسائل مربوط به ویندوز اختصاص داده شده است.

ماژولها ویژگی های خاص و متناوبی را ارائه میدهند از جمله گالری تصویر، پیام خصوصی، ویرایشگرهای  WYSIWYG و . . .  تا کنون 31800 ماژول رایگان در دسترس است.

در سال 2015 بیشتر از 2000 قالب رایگان برای دروپال طراحی شد که با توجه به نیازتان میتوانید از این قالبها برای وب سایت خودتان استفاده کنید

در گذشته وقتی کسی سیستم مدیریت محتوای دروپال را انتخاب میکرد برای وب سایت خودش بعد از نصب آن از همان امکانات استفاده میکرد اما الان با توجه به نیازش دروپال مورد نظرش را نصب میکند

توزیع این امکان را میدهد که با توجه به نیازتان مثلا یک وب سایت خبری قالب مورد نظرتان را نصب کنید یا یک فروشگاه و یایک سایت شخثی دیگر نیازی به شخصی سازی و تک تک نصب کردن ماژولها نیست.

ساختار

ساختار دروپال بر اساس ارائه کنترل انتزاع است. سیستم کنترل بر اساس منوهاست

اجتماع

Drupal.org شامل یک جامعه بزرگ از کاربران برای توسعه و پشتیبانی دروپال برای بهبود بهتر عملکرد های آن است. از مارس سال 2015 بیش از 1167000 حساب کاربری که بیش از 37000 آن توسعه دهنده هستند و هر 6 ماه یکبار کنفرانسهایی در شمال آمریکا و اروپا و آسیا برگزار میشود.

مدیریت سایت - مهندس شبکه های مایکروسافت - طراح وب سایت - توسعه دهنده پلت فرم های تحت وب و ارائه دهنده راهکارهای تجاری مبتنی بر وب
خروج از نسخه موبایل