نماد سایت مدرسه بیت

در مورد وردپرس بیشتر بدانید – آموزش فارسی وردپرس

آموزش کامل وردپرس در سایت

درباره وردپرس بیشتر بدانیم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 16 میانگین: 4.9]

قصد راه اندازی یک سایت کامل را دارید؟

یک سیستم مدیریت محتوای متن باز برای طراحی سایتها و وبلاگ است که در ابتدا یک سیستم رایگان وبلاگ نویسی بود که امکانات زیادی در اختیار طراحان وبلاگ می گذاشت و بعدها به صورت یک سی ام اس کد باز برای مدیریت محتوای سایتها معرفی شد.

چه سایت هایی با وردپرس می توان طراحی کرد؟

در سایتهای وردپرسی با استفاده از افزونه های موجود میتوانید سایتی مطابق خواسته های خودتان طراحی کنید. به عنوان مثال برای طراحی یک فروشگاه وردپرسی فقط کافیست یک افزونه فروشگاهی روی هسته وردپرس اضافه کنید مثل افزونه woocomerce و edd دو افزونه ای هستند که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی جهت فروش کالای فیزیکی یا فایل های دانلودی استفاده می شوند . همچنین قابلیت تبدیل شدن سایت به یک شبکه اجتماعی با افزونه‌ قدرتمند buddypress و یا ایجاد یک تالار گفتگو یا انجمن با افزونه bbpress، در وردپرس وجود دارد. با توجه به فراوانی و تنوع افزونه های وردپرس تقریبا هر امکانی را می‌توان به سایت وردپرسی اضافه کرد.

وردپرس با زبان برنامه‌نویسی پی اچ پی نوشته شده و توسط مای‌اس‌کیوال پشتیبانی می‌شود. همچنین نسخه‌ای برای پست‌گرس‌کیوال نیز موجود می‌باشد این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است.

نام وردپرس را کریستیان اِسلِک پیشنهاد داد و از آن روز به بعد وردپرس پیشرفت چشم گیری برای طراحی وبسایت و وبلاگ داشت.

تاریخجه:

پایه گذار وردپرس مت مولنوگ بود .وردپرس نرم افزار کد بازی بود که به صورت گسترده از سوی وبلاگ نویسان مورد استفاده قرار میگرفت . «مت چارلز مولنوگ»، در تاریخ ۱۱ ژانویه ۱۹۸۴ در هوستون تگزاس به دنیا آمد و در حال حاضر در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا زندگی می‌کند. اولین سیستمی که آقای مت چارلز مولنوگ برای وبلاگ نویسی استفاده کرد سیستم b2/cafelog نام داشت که برای نخستین بار برای انتشار عکسهای خود از این سیستم استفاده کرد و همین باعث شد به فکر بی افتد برای وبلاگ نویسی یک نرم افزار به روز و سازگار با استانداردهای وب طراحی کند که تمام نیازهایش را برآورده کند.

مولنوگ به سرعت با شخصی با نام مایک لیتل تماس گرفت و هردو شروع به نوشتن وردپرس با استفاده از 2b کردند و خیلی زود Michel Valdrighi هم به جمعشان اضافه شد. در مارس سال 2003 گروه Global Multimedia Protocols Group را تاسیس کرد که نخستین میکروفرمتها در آن زمان نوشته شد.

در آوریل سال 2004 او Ping-O-Matic را تاسیس کرد همانطور که از نامش پیداست او وظیفه پینگ کردن موتورهای جستجو از آپدیت بودن وبلاگ را به عهده دارد. . به یاری آن می‌شود، به صورت بسیار ساده سرویس‌های بسیار زیادی از جمله بلاگرولینگ محبوب وبلاگ نویسان ایرانی را پینگ کرد در حال حاضر Ping-O-Matic روزانه یک میلیون بار پینگ می‌شود.

در سال 2004 رقیب وردپرس، مووبل تایپ تغییر قیمتهایش را اعلام کرد که خیلی از کاربرانش ترغیب شدن به دنبال یک نرم افزار جایگزین بگردند و وردپرس به خوبی از این موقعیت استفاده کرد.

در اکتبر سال 2004 مولنوگ به استخدام وردپرس درآمد که روی این نرم افزار وبلاگ نویسی کار کند و در دسامبر 2004 مولنوگ bbPress را عرضه کرد.

در سال 2005 نسخه 1.5 وردپرس با نام Strayhorn آماده شد که 900 هزار بار دانلود شد. در فوریه سال 2005 شخصی متوجه شد که در سایت WordPress.org مقاله های مخفی زیادب وجود دارد که با تکنیک cloaking نوشته شده است که cloaking یعنی یک سایت کاری میکند که نسخه ای از سایت که به مرورگرها عرضه میشود متفاوت از چیزی است که یک بازدیدکننده عادی میبیند و مولنوگ این مساله را پذیرفت و همه مقالات را پاک کرد.

در سال 2005 وردپرس به یک شرکت عمومی تبدیل شد و مشارکت برای عموم آزاد شد. در دسامبر سال 2005 سرویس Automattic را معرفی کرد که این سرویس خدمات میزبانی وبلاگ ارائه می‌دهد و نرم‌افزارهای ضد اسپم می‌سازد. اکنون، بر اساس آمار Comscore، سایت Automattic، ماهانه ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده دارد و در میان ۲۵ سایت برتر جهان قرار دارد. در مارس ۲۰۰۷، مجله معتبر PC World، مولنوگ را به عنوان یکی از ۵۰ فرد مهم در اینترنت برگزید و در رده شانزدهم قرار داد.

مشخصات کلی:

موارد استفاده وردپرس:

پلاگین در وردپرس

پلاگین در وردپرس قابلیت هایی که کاربران میتوانند با نصب کردن آنها روی وب سایت امکانات زیادی را رو به سایت و یا وبلاگشان اضافه کنند. در حال حاضر 40501 پلاگین فعال وجود دارد. از بعضی از این پلاگین ها برای بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده میشود و ممکن است این پلاگین ها در یک وب سایت یا وبلاگ کار کند و روی یک سایت یا وبلاگ دیگر کار نکند.

مدیریت سایت - مهندس شبکه های مایکروسافت - طراح وب سایت - توسعه دهنده پلت فرم های تحت وب و ارائه دهنده راهکارهای تجاری مبتنی بر وب
خروج از نسخه موبایل