نماد سایت مدرسه بیت

سرعت لود سایت وردپرس – ده ترفند برای کاهش سرعت سایت در وردپرس

سئو در سایت های وردپرس

بالابردن سرعت سایتهای وردپرسی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 5]

سرعت لود سایت وردپرس شما کُند است؟

یکی از دلایل نداشتن بازدیدکننده، کاهش خرید و فروش و عدم جایگاه مناسب در موتورهای جستجو، می تواند پایین بودن سرعت لود سایت وردپرسی شما باشد. طبق تحقیقات ثابت شده رابطه مستقیمی بین سرعت صفحه و حفظ بازدیدکننده و فروش بالا وجود دارد حتی گوگل واضحا اعلام کرده که سرعت بالای لود سایت یکی از عاملهای اساسی در الگوریتم رتبه بندی بالا بودن در موتورهای جستجو است.

برای محک زدن سرعت لود سایت تان میتوانید از سرویسهای رایگان آنالیز و بررسی سرعت وب سایت استفاده کنید به عنوان مثال یک وب سایت وردپرسی با سرعت لود زیر 2 ثانیه بهترین حالت را برای موتورهای جستجو دارد و بالای 4 یا 5 ثانیه رنگینگ و محبوبیت خود را برای موتورهای جستجو کمتر میکند.

روش بهینه کردن سرعت سایت در وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس و همچنین جوملا که کاملا حرفه ای هستند برای رفع این مشکل راهکارهای زیادی را به کاربران اعلام کردند که ما در این مقاله به بالابردن سرعت لود سایت های وردپرسی اشاره میکنیم و در مقالات بعدی به جوملا میپردازیم. شایان به ذکر است که در پک آموزش کامل جوملا و وردپرس تمام این مباحث به صورت کامل و ویدیویی بیان شده است.

فشرده سازی با الگوریتم و کد های gzip  در یک سایت وردپرسی سرعت لود شدن سایت را تا 300 درصد افزایش میدهد که استفاده از این الگوریتم یکی از راههای بالا بردن سرعت لود وب سایت شما است. یکی از پلاگین هایی که برای این کار میتوانید استفاده کنید پلاگین Force gzip است و این را هم بدانید که خیلی از سرویس دهنده های هاست امکان استفاده از gzip را پشتیبانی نمی کنند. برای تست اینکه سرویس دهنده شما نیز پشتیبانی میکند یا نه میتوانید یک فایل با نام test.php با محتوای زیر در سرور خود ایجاد کنید

<?php phpinfo(); ?>

وقتی مرورگر شما شروع به لود این فایل میکند اگر gzip را پشتیبانی کند این سرویس برای شما فعال میشود.

بسیاری از قالبهای رایگان وردپرس و یا تجاری به خاطر استفاده از کدهای CSS یا HTML بیش از حد در صفحه باعث کاهش لود صفحه میشود بعد از نصب کردن قالب مورد نظر حتما از نبودن کد های اضافی اطمینان حاصل کنید و در حد امکان این کد ها را از صفحه حذف کنید.

سرعت لود شدن عکسهای بزرگ در سرور خیلی زیاد است. تا میتوانید از عکسها به صورت فشرده و یا حجم پایین استفاده کنید سعی کنید در فوتوشاپ هنگام طراحی تصویر این تنظیمات را انجام دهید و بیشتر از پسوندهای jpg  .png  .gif.  استفاده کنید یا برای اینکه به صورت اتوماتیک این عمل فشرده سازی انجام شود میتوانید از پلاگینی به نام WP Smush.it  استفاده کنید.

ساختار سایتهای وردپرسی بیشتر به این شکل است /%category%/%postname%/  که این ساختار باعث دیر لود شدن صفحه در سرور میشود. بهینه کردن این ساختار بر اساس اعداد سرعت لود شدن پست ها را افزایش میدهد و SEO-friendly است.

/%year%/%monthnum%/%postname%/

پلاگین های ذخیره ساز سرعت لود صفحه و query های دیتابیس را تا 300 درصد افزایش میدهد حتی بهتر از فشرده سازی gzip عمل میکند . . WP Super Cache یکی از محبوب ترین پلاگین های ذخیره ساز کشینگ (حافظه نهانی) است W3 Total Cache  بهترین مجموعه از ذخیره و بهینه سازی ویژگیهای قدرتمند که ثابت شده است سرعت لود سایت را به طور قابل توجهی افزایش میدهد. این پلاگین به صورت رایگان وجود ندارد و باید آن را به صورت تجاری تهیه کرد.

در وردپرس فایلهای حذف شده و یا کامنت های حذف شده ، فایلهای مدیا و یا عکسهای حذف شده در Trash directory  ذخیره میشود که شبیه سطل زباله ویندوز عمل میکند. با گذشت زمان و زیاد شدن فایلهای این سطل زباله باعث کندی سرعت لود شدن سایت تان میشود. شما میتوانید وردپرس را تنظیم کنید که به طور خودکار و دوره معینی این فایلها را حذف کند. برای این کار در  فایل wp-config.php این کد را اضافه کنید

define (‘EMPTY_TRASH_DAYS’, 7);

عدد 7 نشان گر تعداد روز است که فایلها حذف میشود. هر 7 روز این فایلها از سطل زباله پاک میشود.

Content Delivery Network

شبکه های توزیع محتوا شامل چندین سرور هستند که در طول قوس جغرافیایی برای سرویس دادن بهتر به بازدیدکنندگان قرار دارند. فایلها در این سرورها از لحاظ جغرافیایی نزدیک به هم هستند و زمان تاخیر دسترسی به اطلاعات کاهش می یابد قرار میگرند. در سایتهایی که ترافیک بالایی دارند و بناست اطلاعات زیادی از قبیل (تصاویر، CSS، جاوا اسکریپت) قرار گیرد یک CDN میتواند به صورت قابل توجهی سرعت دسترسی به اطلاعات را افزایش دهد

کوچک کردن فایلهای CSS و ترکیب آنها با JS قابلیتی است که به PHP5 اضافه شده است. بعد از این کار با فشرده کردن gzip باعث یکپارچه شدن فایلها و در نتیجه سرعت لود صفحه به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

زیاد بودن پلاگین در صفحه اصلی سایت و یا صفحات دیگر یکی از عاملهای پایین آمدن سرعت سایت است زیرا این پلاگینها با ایجاد فایلهای اضافی روی سرور زمان بارگذاری را افزایش میدهند در حالت ایده آل شما باید بیش از 5 پلاگین و حداکثر 10 پلاگین را نصب کنید. البته در نظر داشته باشید اینها حالت ایده آل است و اگر بیشتر از اینها نصب کنید مشکل خاصی پیش نمیآید و این تعداد به نوع پلاگین ها نیز بستگی دارد که چطور نوشته شده اند . این فقط یک پیشنهاد است برای سبک تر شدن سایت شما.

استفاده از تبلیغات به عنوان عنصر آخر سرعت سایت شما است سایتهایی که فایلهای تبلیغاتی مبتی بر فلش و یا تصاویر هستند دیرتر لود میشوند و باعث هنگ سرور میشود با کاهش تبلیغ در سایتهای وردپرسی سرعت سایت خود را بالا ببرید و رضایت بازدید کننده را جلب کنید.

نتیجه گیری و شروع بهینه سازی

بهینه سازی سایت وردپرسی باعث بالابردن باردیدکننده و محبوبیت بین موتورهای جستجو میشود که شما با استفاده از این ده گامی که گروه ما  برای شما به اشتراک گذاشت میتوانید به ایده آل خود برسید.

موفق باشید.

مدیریت سایت - مهندس شبکه های مایکروسافت - طراح وب سایت - توسعه دهنده پلت فرم های تحت وب و ارائه دهنده راهکارهای تجاری مبتنی بر وب
خروج از نسخه موبایل