نماد سایت مدرسه بیت

فراموش کردن رمز جوملا – چطور رمز ادمین جوملا 3 را ریست کنیم

برای تغییر رمز ادمین مراحل فوق را اجرا کنید

تغییر رمز ادمین جوملا به صورت مرحله به مرحله

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 15 میانگین: 5]

فراموش کردن رمز جوملا

مدیر یا superuser در جوملا کاربری است که میتواند تمام اختیارات وب سایت جوملایی شما را داشته باشد مثل ساختن کاربر و یا تغییر رمز کاربران دیگر و تمامی کارهای مدیریتی اصلی یک وب سایت در اختیار این یوزر است.

آیا رمز عبور بخش ادمین جوملا را فراموش کرده اید؟

ایا پیش اومده واستون که همین کاربر اصلی نتواند در محیط مدیریتی لوگین کند حالا به هر دلیلی هک، فراموش کردن یوزر یا پسورد و یا ایمیل و هرچیزی که میتواند مراحل شناسایی این کاربر را انجام دهد تا به محیط مدیریتی برسد؟؟؟ اگر چنین مشکلی برخوردید اصلا نگران نباشید همیشه برای همه مشکلات راه حلی است . خوب قطعا یه شرکت بزرگ مانند جوملا باید راه حلی برای این جور مواقع ارائه دهد. در ادامه مطلب ما این راه حل را به شما آموزش میدهیم.

اگر یوزر شما یک کاربر عادی بود ریست کردن رمز عبور اصلا کار سختی نبود اما در مورد سوپر یوزر مسئله عوض میشود.

برای اینکه بخواهید پسورد این یوزر را عوض کنید باید وارد سی پنل شوید و از ابزاری که میزبان هاست شما در اختیار شما گذاشته است phpmyadmin استفاده کنید. این ابزار شما را مستقیما به دیتابیس متصل میکند.

در cpanel در قسمت دیتابیس میتوانید phpmyadmin را پیدا کنید

اگر تعداد زیادی دیتابیس روی وب سایت شما وجود دارد و نمیدانید دیتابیس اصلی شما کدام است میتوانید از فایل configuration.php استفاده کنید که این فایل در پوشه روت سایت شما وجود دارد. بعد از پیدا کردن فایل آن را باز کنید و سپس دنبال این متن بگردید.

بخشی از محتوای فایل کانفیگ Configuration در جوملا

در این قسمت شما اسم دیتا بیس را پیدا کنید تا بتوانید از ابزار phpmyadmin استفاده کنید حالا که نام دیتابیس را پیدا کردید وارد این ابزار در سیپنل شوید و بعد از باز کردن دیتابیس موردنظر جدول _users را پیدا کنید همانطور که میبینید تعداد زیادی از جداول با این پسوند وجود دارند شما فقط دنبال  j3x_users این جدول بگردید.

جدول j3x_users برای ریکاوری پسورد ادمین

مرحله بعدی ویرایش کردن این جدول برای تغیر رمز سوپریوزر است.

ویرایش فیلدهای جداول دیتابیس در سایت های جوملا

فیلدی که شامل رمز قبلی است به حالت encrypted است برای حذف کردن این حالت باید از تابع  MD5 استفاده کنید و در کادر مقابل رمز عبور جدید خود را وارد کنید و سپس جدول را ذخیره کنید.

در این کارد رمز عبور جدید خود را وارد کنید

وقتی تمام این مراحل را انجام دادید میتوانید با نام کاربری و رمز جدیدتان وارد محیط مدیریتی خود شوید. تمام مراحل ذکر شده بالا در پکیچ آموزشی کامل جوملای مدرسه بیت با کیفیت تصویر بالا و به زبان فارسی توضیح داده شده است . ما آرزوی بهترینها را برای شما بهترین ها داریم. موفق باشید.

مدیریت سایت - مهندس شبکه های مایکروسافت - طراح وب سایت - توسعه دهنده پلت فرم های تحت وب و ارائه دهنده راهکارهای تجاری مبتنی بر وب
خروج از نسخه موبایل