نماد سایت مدرسه بیت

مایکروسافت + جوملا!

جوملا و مایکروسافت وب ماتریکس

وب ماتریکس مایکروسافت و جوملا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 4.8]

مقایسه جوملا و وردپرس!

تفاوت دروپال و جوملا!

وردپرس بهتر است یا جوملا؟!

عواقب طراحی سایت با جوملا؟!

پشتیبانی مایکروسافت از سایت سازهای متن باز

مدتی در اینترنت جستجو می کردم و به مطالبی جالب برخورد کردم مثل اینکه جوملا و عواقب آن! یا امنیت پایین جوملا، یا وردپرس بهتر از جوملا یا برعکس و … نظراتی که  به عقیده تیم ما فقط تعصب بی خود و بی دلیل نسبت به سیستم های مدیریت محتواست و بدون اینکه  اطلاعی از هدف مصرف کننده داشته باشیم صرفا قانون تصویب کنیم که جوملا رده پایین است و وردپرس امنیت ندارد و … به عقیده ما فقط یک حرف بی پایه و بی اساس است.

مایکروسافت وب ماتریکس
و
سایت ساز جوملا!

استناد می کنیم به مایکروسافت! مسلما مایکروسافت که از رقیبان پیشتاز در مقابل متن باز هاست و به راحتی سر تعظیم فرو نخواهد آورد اگر نرم افزار یا اینترفیسی را تایید کند بیهوده و بی دلیل نیست و تا حد زیادی می توان به آن اعتماد کرد.

http://www.microsoft.com/web/joomla

مایکروسافت این لینک رو درج کرده برای اطلاع بیشتر دوستان متعصب!

پلت فرم وب ماتریکس مایکروسافت:

دیگر برای نصب جوملا و سایر سیستم های مدیریت محتوا در ویندوز نیازی به شبیه سازهای هاست های لینوکسی متفرقه مانند xampp و wampserver و … نیست! مایکروسافت کار رو کاملا راحت کرده و پلت فرمی ارائه داده که با دانلود و نصب آن تعداد بسیار زیادی از سیستم های مدیریت محتوای معمول و حتی غیرمعمول را با یک کلیک در سیستم نصب کرده و قابلیت فعالیت هر کدام را در سرور آنی که برای آن می سازد فراهم می کند.

دات نت نیوک، جوملا، وردپرس، دروپال، و … از سیستم های مدیریت محتوای معروفی هستند که در این لیست گنجانده شده اند.

در آموزش های مدرسه جوملا نحوه کامل نصب و راه اندازی و همچنین گزینه های تنظیمات این پلت فرم بصورت کامل ارائه شده و شما می توانید با تهیه مجموعه این آموزش ها را داشته باشید. همچنین در روزهای آتی همین بخش از مجموعه در کانال یوتیوب و آپارات مدرسه جوملا نیز آپلود خواهد شد.

ضمنا، مایکروسافت برای نیاز بانک اطلاعاتی این سیستم در کمال تعجب از مای اس کیو ال استفاده کرده و نسخه سبکی از MySql را به همراه اولین سیستم مدیریت محتوایی که نصب می کنید دانلود و نصب خواهد کرد.

برنامه ی فعال شده شامل دو بخش Platform Installer و Websites است که با انتخاب هر کدام قسمت های مخصوص نرم افزار اجرا می شود. با فعال کردن وب سایت ها اولین سرور بصورت اتوماتیک فعال شده و پورت خاصی نیز به آن اعطا می شود و شما سایت را در مرورگر می بینید. همچنین برنامه ای که در تسک بار دیده می شود نام و آیکون IIS Express را دارد.

البته این داستان هنوز ادامه دارد!

مایکروسافت وب اسپارک
و
سیستم مدیریت محتوای جوملا!

مایکروسافت پلت فرم Website Spark را هم به این بخش اضافه کرده است که ویژه طراحان وب و توسعه دهنده هاست و امکانات فوق العاده را برای توسعه دهنده ها به همراه می آورد. توصیه می شود حتما در این بخش نیز ثبت نام کنید.

تصاویری از بخش های مختلف این پلت فرم را در ادامه مشاهده می نمایید.

برنامه مرورگر وبسایتهای نصب شده در وب ماتریکس
برخی از سیستمهای مدیریت محتوای وب ماتریکس
آموزش نصب سیستم مدیریت محتوا در ویندوز

سخن پایانی:

جوملا بد نیست، وردپرس ضعیف نیست، دروپال فاقد امکانات نیست و … بستگی دارد که انتخاب درست کنید و موارد امنیتی را در سیستم های مدیریت محتوا رعایت کنید. مسلما کسانی که طراحی این سیستم ها را انجام می دهند از نخبگان طراحی وب دنیا هستند و اگر ایرادی در سیستم ها باشد اول از همه خودشان مطلع شده و به سرعت برطرف می کنند. پشتیبانی این سیستم ها از سمت ارائه دهندگان قابل اطمینان است چون در غیر اینصورت از گردونه رقابت عقب خواهند افتاد.

مدیریت سایت - مهندس شبکه های مایکروسافت - طراح وب سایت - توسعه دهنده پلت فرم های تحت وب و ارائه دهنده راهکارهای تجاری مبتنی بر وب
خروج از نسخه موبایل