نماد سایت مدرسه بیت

گوتنبرگ ! ویرایشگر جدید وردپرس

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

بالاخره پس از مدتی طولانی، وردپرس با شعارِ “سلام به ویرایشگر جدید” راضی به تغییر ویرایشگر ساده و پیش فرضِ خودش شد! یک تغییری که خیلی وقت بود که نیاز بود انجام بشه. و احتمالا این آخرین مطلبیه که با ویرایشگرِ کلاسیک وردپرس در حال نوشتنش هستیم.  😉 لحظه ی جالبیه. با ویرایشگر کلاسیک در حال نوشتن از ویرایشگر جدید هستیم.  😎  در ادامه با گوتنبرگ که به احترام نام “یوهانس گوتنبرگ بزرگ” نامگذاری شده بیشتر آشنا خواهید شد.

در نگاه اول به ویرایشگر گوتنبرگ اینطور به نظر میاد که تغییر خاصی اعمال نشده و فقط جای ابزارها و همینطور نوع نمایش اونا عوض شده ولی با دقت بیشتر می تونین به این نتیجه برسین که اقدامات مفیدی هم انجام شده.

امکانات ویرایشگر جدید گوتنبرگ:

  • تخصیص نوشته اختصاری دلخواه (در صورت پشتیبانی قالب)
  • قابلیت کاربردیِ تعیین لحظه ای بلاک مورد نظر توسط ماوس و ویرایش بلاک پس از انتخاب
  • امکان تعیین درجه نمایش مرئی بودنِ پس زمینه عکس Background Opacity در بخش تعیین جلوه های تصویر
  • اختصاص CSS اضافی برای تصاویر در بخش پیشرفته تعیین جلوه های تصویر
  • تنظیمات رنگ، سایز و تعیین بزرگ نمایی حرف اول بصورت تک کلیک در بلاک های پاراگراف و همینطور تخصیص کد اضافی استایل
  • امکان تعیین هدرهای لنگر Anchor text ها (برای اتصال یک عنوان به بخشی از یک متن استفاده می شود) بصورت تک کلیک
  • ساخت گالری و تعیین تعداد ستون ها بصورت تک کلیک (که البته از قبل هم بود و فقط شیوه اعمالش راحت تر شده)
  • امکان درج دکمه در مطلب
  • و برخی تغییرات کاربردی دیگر که در لینک زیر موجود است.

برای مشاهده تغییرات کامل در نسخه جدید ویرایشگر وردپرس (گوتنبرگ) وارد لینک زیر شوید

https://wordpress.org/gutenberg

در لینک ارائه شده شما می توانید یک صفحه معرفی افزونه گوتنبرگ رو ببینید که با خوش سلیقگی وردپرسی ها بصورت داینامیک طراحی شده و هر قابلیت رو می تونین بصورت واکنش گرا هم تست کنین و هم معرفیش رو بخونین.

همینطور اگر در نسخه وردپرس 4.9.8 خودتون گوتنبرگ رو نصب کنید می تونین تو صفحه معرفیِ افزونه که پس از نصب شدن نمایان میشه همه امکانات رو مشاهده کنین و اعمال کنین تا باهاش آشنا بشین.

لطفا در شبکه های اجتماعی ما نظرات و احیانا انتقادات خودتون از این افزونه رو واسمون بنویسید و ما رو از دونسته هاتون بهره مند کنین.

@import url(https://www.bitschool.ir/wp-content/plugins/siteorigin-panels/css/front-flex.min.css); #pgc-25032-0-0 { width:100%;width:calc(100% – ( 0 * 30px ) ) } #pl-25032 #panel-25032-0-0-0 { } #pl-25032 .so-panel { margin-bottom:30px } #pl-25032 .so-panel:last-child { margin-bottom:0px } @media (max-width:780px){ #pg-25032-0.panel-no-style, #pg-25032-0.panel-has-style > .panel-row-style { -webkit-flex-direction:column-reverse;-ms-flex-direction:column-reverse;flex-direction:column-reverse } #pg-25032-0 .panel-grid-cell { margin-right:0 } #pg-25032-0 .panel-grid-cell { width:100% } #pl-25032 .panel-grid-cell { padding:0 } #pl-25032 .panel-grid .panel-grid-cell-empty { display:none } #pl-25032 .panel-grid .panel-grid-cell-mobile-last { margin-bottom:0px } }
مدیریت سایت - مهندس شبکه های مایکروسافت - طراح وب سایت - توسعه دهنده پلت فرم های تحت وب و ارائه دهنده راهکارهای تجاری مبتنی بر وب
خروج از نسخه موبایل